JULERUSH:

JULERUSH: Tønsbergs Blads resepsjon ble mandag fylt av folk på julehandel. Det var dagen for å kjøpe Slottsfjellfestivalens eksklusive julepakker, og Terje Snekkestad (foran) var blant de mange pappaene som trolig blir en populær nissefar 24. desember. (Foto: Tormod M. Aadnesen)

Festivalkø i desember

TØNSBERGS BLAD: Julikvelden kom tidlig i år.

STINN BRAKKE:

STINN BRAKKE: Det var rift om Slottsfjellfestivalens julepakker da de ble lagt ut for salg i Tønsbergs Blad mandag. (Foto: Tormod M. Aadnesen)

OK, folkens. Ser dere en far, mor, onkel eller bror på dette bildet, er sjansen stor for at dere allerede nå kan sette en stor ring rundt datoene 19. – 21- juli 2012.

Mandag ble nemlig Slottsfjellfestivalens julepakker lagt ut for salg, og ved lunsjtider var det riktig folksomt i Tønsbergs Blads resepsjon. Direkte rock 'n' roll-stemning er det drøyt å si at det var foran skranken, men det er grunn til å tro at jubelen vil stå i taket i mange hjem på julekvelden.

Her var det nemlig stor overvekt av mennesker i «foreldrealder», og de eksklusive julepakkene, med t-skjorte og rabattert festivalpass, skiftet hender raskere enn halvliterne en varm julidag i en middels stor norsk festivalby.

Blant de første i køen sto Tore Snekkestad fra Tønsberg. Med sekken full av julepakker blir han garantert en populær nissefar 24. desember.

– Ja, jeg har kjøpt julegaver til to døtre og noen bekjente, sier Snekkestad til tb.no. Nå blir det Slottsfjellpass og fjonge T-skjorter på døtrene på 19 og 21, for på festival skal de – selv om det foreløpig bare er et forent Seigmen som står på plakaten.

LES OGSÅ: Seigmen skal feire tiårsdagen til Slottsfjell

– De skal på Slottsjell uansett. Stemningen og folkelivet er trekkplaster nok, mener Snekkestad. Selv har han ikke tenkt seg til toppen av fjellet i juni.

– Jeg hører musikken utmerket hjemme på Solvang.

Raskt utsolgt

Til sammen ble 500 festivalpass solgt fra Tønsbergs Blads lokaler for abonnenter med Tønsbergs Blads fordelskort. Ved 13.30-tiden var billettene revet vekk.

– De ble solgt på 2,5 timer, sier forretningsutvikler Cecilie Bækken i Edda Vestfold.

Hun forteller at 50.000 kroner av Slottsfjells billettinntekter på julepakkene går til SOS barnebyer.

 

På forsiden nå