SLÅTT UT:

SLÅTT UT: Christoffer Rød og Slottsfjellfestivalen ble ikke «Årets sponsorobjekt». (Foto: Anne Charlotte Schjøll)

Nådde ikke helt opp

OSLO: Slottsfjellfestivalen nådde ikke helt opp i konkurransen om å bli årets sponsorobjekt.

I kategorien «Årets Sponsorobjekt» hadde Sponsor- og Eventforeningen nominert tungvekterne som Norges Snowboardforbund, Nobels Fredssenter, Norges Håndballforbund og Norges Skiforbund/langrenn. Og Slottsfjellfestivalen.

Men sistnevnte nådde altså ikke helt opp, og måtte se seg slått av Nobels Fredssenter.

– Dette var vel fortjent. Vi er veldig stolte over det arbeidet vi legger ned på dette feltet, og glade for at det blir verdsatt, sier direktør for Nobels Fredssenter, Bente Erichsen til Aftenposten.

– Stor ære

– Det er en stor ære å være nominert i den mest prestisjetunge kategorien sammen med så tunge og solide aktører, uttalte Slottsfjellfestivalens Christoffer Rød da nominasjonen ble kjent.

– Det er helt uventet og nærmest utrolig at vårt produkt har nådd så langt med de begrensede midlene vi har sett i forhold til de andre nominerte. Slottsfjell har tydeligvis greid å bygge en sterk og troverdig merkevare gjennom de ti årene vi har eksistert i et marked som tidvis har vært svært vanskelig og turbulent, mener han.

LES MER: Her finner du alt om Slottsfjellfestivalen.

Sponsor- og Eventforeningen er en ideell organisasjon som ble stiftet 16. januar 2001. Foreningen har som formål å fremme forståelsen for sponsing og event som fagområde, skriver den på sine hjemmesider.

I fjor ble årets sponsorobjekt fotballklubben Vålerenga.

 
()