PÅ HELTID: Morten Sandø er ansatt i full stilling som markedssjef i Tønsberg og Omegn Ishockeyklubb. Foto: John Arne Edvardsen

Skal jobbe for hockey på heltid

TØNSBERG: Tønsberg og Omegn Ishockeyklubb vil til topps innenfor norsk ishockey.

Å ansette Morten Sandø (30) i full stilling som markedssjef er et nytt skritt på veien mot målet for den driftige klubben.
For å komme nærmere toppen, trenger vi mer penger. Dette tror vi er måten å klare det på, sier Gerhard Nilsen i TOIK etter ansettelsen.
Slik vi har jobbet fram til nå, har vi taklet en årsomsetning på rundt to millioner kroner. For å drifte et eliteserielag, trengs det minst én million kroner til. Og vi har ikke tenkt å la A-lagssatsingen vår gå på bekostning av satsingen vår på de yngre. Dermed er dette måten å gjøre det på, sier Nilsen.
På årsmøtet i april ble det bestemt å opprette et aksjeselskap knyttet til klubben. I første omgang er Morten Sandø nå ansatt innenfor klubben, men går det som klubben håper og tror, blir et AS en realitet om noen måneder.
Selskapet skal drive kommersiell virksomhet til inntekt for klubben. Et sportslig løft må være basert på god økonomi, sier Morten Sandø. I tillegg til å arbeide videre med ishockeyskoler og sponsor- og samarbeidsavtaler som eksisterer i dag, tenker han seg nå å sette i gang salg av ulike opplevelsesaktiviteter, såkalte events, til bedriftene i distriktet.
Sportslig må vi satse på å rykke enda et hakk og gjerne to hakk opp så raskt som mulig for å gi talentene et skikkelig alternativ her i Tønsberg. Slik det er i dag, mister vi mange av de beste til storklubbene. Målet mitt er at jobben min skal bidra til at vi tar disse skrittene så raskt som mulig, sier TOIKs nyansatte markedssjef.


(Arkivartikkel fra 03.06.2004)