Gå til sidens hovedinnhold

Er det ikke lov for bankene å drive kundeservice?

Hei! Er nyinnflyttet fra Oslo til Nøtterøy i 2020. og alt er bare fryd og gammen, bortsett fra slett kundeservice i forbindelse med bankbesøk på Teie Torv. 

Leserbrev Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

Jeg spurte om hjelp til å scanne et dokument til utlandet, noe som er en enkel sak for en bank. Til min store forskrekkelse fikk jeg beskjed om å kontakte min bank i Oslo for å få denne hjelpen. Jeg gikk da rett over torvet og fikk hjelp der, og dette var en eiendomsmegler og tusen takk til dem.

Jeg skal jo etterhvert opprette en kundekontakt med en bank i distriktet, men å oppsøke Sparebank1 Vestfold, er jeg meget skeptsk til. Jeg ble jo ikke mer optimistsk når jeg leser TB idag den 22. desember om den fortvilte damen som var blitt svindlet for store summer penger uten å få noen form for hjelp og støtte fra Sparebank1 Vestfold. Skammelig, spør du meg!

LES OGSÅ: Live og kollegaene ringes ned av fortvilte kunder – nå advarer de mot utspekulerte svindlere

Om bankens kunder søker service og hjelp i disse dager, møtes de med en stengt dør med beskjed om å komme tilbake når disse koronatider er over (smitteredsel).

Det sitter nemlig skrankepersonell inne i banklokalet, men de lar seg ikke løfte fra stolen. Er det så mye vanskeligere for en bank til å opprette smitteverntiltak en hos andre bransjer? Eller skorter det kun på viljen til å yte kundeservice?

LES OGSÅ: Advarer mot svindel: – Nå ble du skikkelig lurt!

Det snakkes i disse dager om at Sparebank1 Buskerud og Vestfold skal åpne et gigantisk kundesenter i Vestfold, men jeg kan ikke se behovet i dette, da banken er helt fraværende når det gjelder kundeservce, for i mitt hode er det vel kundene deres som bør være i fokus?

Dette var et lite hjertesukk i slutten av dette vanskelige året som dessverre Sparebank1 ikke ønsket å lystbetone! Regner med at Sparebank1 tar dette på alvor, og viser et annet ansikt og tar vare på sine eksisterende kunder og kanskje setter inn tiltak, slik at de kanskje greier å tiltrekke seg flere nye kunder i 2021.

Kommentarer til denne saken

Kommentarfeltet er stengt. Det åpner igjen klokken 07:00.