Senterpartiet sier nei til begge fastlands-alternativene

Steinar Solum skriver atSenterpartiet ber om stopp i planene om fastlandsforbindelsen.

Steinar Solum skriver atSenterpartiet ber om stopp i planene om fastlandsforbindelsen. Foto:

Av
Artikkelen er over 1 år gammel

Grunnlaget for Bypakke Tønsberg er at veksten i trafikk skal tas på «kollektiv, sykkel og gange».

DEL

MeningerTønsberg Senterparti kan ikke akseptere noen av de framlagte alternativene for ny fastlandsforbindelse fra Nøtterøy. Kostnadene er formidable og det er knyttet for stor usikkerhet til anslagene.

Samtidig vil det med stor sannsynlighet gå med store arealer dyrka mark for framføring av 4-felt traseer mot E18. Grunnlaget for Bypakke Tønsberg er at veksten i trafikk skal tas på «kollektiv, sykkel og gange».

I Tønsberg står vi nå foran to store samferdselsprosjekter og vi mener derfor at ny fastlandsforbindelse utsettes inntil BaneNor har fastlagt ny trasé for strekningen Tønsberg – Larvik. Kostnadene knyttet til alternativ 16730, undersjøisk tunnel fra Kaldnes – Korten og alternativ 11500, hengebru fra Ramberg – Smørberg står ikke i forhold til nytteverdien.

Mulig samarbeid og synergieffekt med BaneNor må derfor utredes. Effekten av nytt Presterødkryss og utvidelse av Presterødbakken må også vurderes i denne sammenheng.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags