Gå til sidens hovedinnhold

Ja ja, en skal lese mye før øynene faller ut, men dette er vel totalt sprøyt?

Artikkelen er over 1 år gammel

Hvor mange bruer på det såkalte Vestlandet har en årsdøgnstrafikk like stor, eller i nærheten så stor som Kanalbrua?

Leserbrev Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

«Kan bare bygge en bro ved siden av», hva i all verden, det må vel veier til på begge sider av den brua? Hva vil dette koste og hvor mange næringsvirksomheter og boliger må rives/flyttes for å få plass til relevante veiløsninger på begge sider av «brua ved siden av», også kalt Østalternativet?

Det vet ingen per i dag, og det er vel det man ønsker å utrede? Turisten bør enten sette seg bedre inn i saken eller kanskje enda bedre, være turist og nyte det sommerbyen Tønsberg tilbyr. Så kan jo vi Østlendinger glede oss over at Norges lengst veitunnel er på Vestlandet og er bygget på instruks fra en samferdselsminister fra Vestlandet, og den er ikke bompengefinansiert så den betaler vi for alle sammen.

Les også

– E du tulen? – Nei, ikkje eg. Somme av politikarane her i distriktet kan nok passe betre til den omtalen.

For øvrig er det også grunn til å berømme brumotstander Andersen som aldri gir opp kampen mot Smørbergbrua som han mener vil forpeste lokalmiljøet hans, og som i tillegg absolutt ingen vil ha. Nå er det bare å akkedere litt til, og så faller den nye fastlandsforbindelsen ut av transportplanen og da tar det vel fort 20 år til før temaet kommer på banen igjen.

Kommentarer til denne saken