Kundevekst for Fjordkraft

GÅR FORAN I KLIMAKAMPEN: Konsernsjef Rolf Barmen i Fjordkraft holdt foredrag om Fjordkrafts krav om klimanøytrale leverandører under åpningen av Arbeidslivets klimauke.

GÅR FORAN I KLIMAKAMPEN: Konsernsjef Rolf Barmen i Fjordkraft holdt foredrag om Fjordkrafts krav om klimanøytrale leverandører under åpningen av Arbeidslivets klimauke. Foto:

Fikk nær 12.000 flere abonnenter i tredje kvartal, men mesteparten skyldes oppkjøpet av Vesterålskraft Strøm, melder energikonsernet.

DEL

Av abonnentveksten er snaut 2.500 organisk vekst, resten fulgte for en stor del med på lasset fra det nordnorske energiselskapet. Det var i juni i år at Fjordkraft inngikk avtale om å overta samtlige aksjer i Vesterålskraft Strøm AS for 27,3 millioner kroner, mot at Vesterålskraft-konsernet ble deleier i morselskapet Fjordkraft Holding ASA.

I alt hadde Fjordkraft-konsernet nær 620.000 strømleveranser til forretnings- og forbrukermarkedet ved utgangen av tredje kvartal i år I tillegg kommer 32.000 leveranser via Extended Alliance, dvs. Fjordkraft med samarbeidspartnere. Totalt hadde konsernet 651.488 strømleveranser, 21.679 flere enn ved utgangen av tredje kvartal 2018.

LES OGSÅ: Sissel har «minus 480 kroner» på strømregninga: – Jeg tenkte at nå skulle de pinadø få smake sin egen medisin

Vokser på mobil

Også i mobilmarkedet vokser Fjordkraft. Antallet mobilabonnenter økte med drøyt 11.000 i tredje kvartal i år, og kom opp i 92.271 totalt, heter det i en melding over Oslo Børs.

Fjordkraft oppsto i 2001 som følge av sammenslåing av Bergenshalvøens Kommunale Kraftselskap og strømsalgvirksomheten i Skagerak Energi. Sistnevnte selskap var en fusjon mellom Skiensfjordens Kommunale Kraftselskap og Vestfold Kraft. Fjordkraft har dermed noen av røttene sine i de gamle kommunale og regionale e-verkene i Vestfold og en sterk stilling i kraftmarkedet lokalt.

Artikkeltags