Kundebehandling uten dialog men med gebyr

Av
Artikkelen er over 1 år gammel
DEL

LeserbrevEtter å ha abonnert på avisen i mange år – de siste årene med automatisk trekk hver måned direkte fra nettbank – utløp betalingskortet mitt nylig slik at avisen ikke kunne utføre det faste trekket. I den forbindelse har jeg mottatt et betalingsvarsel for abonnementet – inklusiv et administrasjonsgebyr – som jeg opplever som særdeles lite kundevennlig.

Hvis gebyret ikke frafalles straks, mister avisen meg som abonnent.

Jeg har imidlertid allerede betalt for perioden jeg nå blir fakturert for, men da jeg sjekket i nettbanken hvilken periode betalingen gjelder for, fant jeg at den elektroniske kvitteringen ikke inneholder slik informasjon – hvordan kan jeg da som kunde vite hva jeg har betalt for?

Igjen, hvis avisen neste gang (om fire eller fem år) slenger på et gebyr for bryet det medfører å få avklart hva som må til for å få abonnementet opp å gå igjen etter utløp av betalingskort, vil avisen definitivt miste meg som abonnent.

Og, vær så snill – sørg for at abonnentene får informasjon om betalingsperioden i den digitale kvitteringen i nettbanken.

Ellers lurer jeg på om det er mulig å håpe på at Tønsbergs Blad ikke blir en av de mange gebyrhaiene som etter hvert er i ferd med å forpeste landet vi bor i.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags