Lufttransporten er av stor betydning for store deler av norske distrikter og næringsliv

FrPs grunnholdning til konkurranse gjør også at vi er skeptisk til Avinors monopolrolle og har et ønske om bedre konkurranse mellom lufthavner for å skape et mer kunderettet tilbud for både flyselskaper og passasjerer, skriver Morten Stordalen.

FrPs grunnholdning til konkurranse gjør også at vi er skeptisk til Avinors monopolrolle og har et ønske om bedre konkurranse mellom lufthavner for å skape et mer kunderettet tilbud for både flyselskaper og passasjerer, skriver Morten Stordalen. Foto:

Av
DEL

MeningerFor FrP og regjeringen er det sentralt å sørge for attraktive rammebetingelser for flyselskapene i Norge og for at størst mulig del av rutetilbudet skal drives på kommersielle vilkår. Flytransporten vokser og det er viktig å sørge for at denne veksten kan fortsette til glede for både person- og æringstrafikken. Det skal også være gode rammebetingelser for ikke-statlige lufthavner som drives på forretningsmessig grunnlag og FrP og regjeringen har en positiv grunnholdning til disse flyplassene.

FrPs grunnholdning til konkurranse gjør også at vi er skeptisk til Avinors monopolrolle og har et ønske om bedre konkurranse mellom lufthavner for å skape et mer kunderettet tilbud for både flyselskaper og passasjerer.


For FrP er det viktig å utvikle lufttransporten også for gods med tanke på eksport av produkter til utlandet. Derfor har vi programfestet at vi ønsker å utvikle noen av våre flyplasser med nærhet til produksjonsaktivitet til eksportflyplasser.




Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags