Ja ja, en skal lese mye før øynene faller ut, men dette er vel totalt sprøyt?

Av

Hvor mange bruer på det såkalte Vestlandet har en årsdøgnstrafikk like stor, eller i nærheten så stor som Kanalbrua?

DEL

Leserbrev«Kan bare bygge en bro ved siden av», hva i all verden, det må vel veier til på begge sider av den brua? Hva vil dette koste og hvor mange næringsvirksomheter og boliger må rives/flyttes for å få plass til relevante veiløsninger på begge sider av «brua ved siden av», også kalt Østalternativet?

Det vet ingen per i dag, og det er vel det man ønsker å utrede? Turisten bør enten sette seg bedre inn i saken eller kanskje enda bedre, være turist og nyte det sommerbyen Tønsberg tilbyr. Så kan jo vi Østlendinger glede oss over at Norges lengst veitunnel er på Vestlandet og er bygget på instruks fra en samferdselsminister fra Vestlandet, og den er ikke bompengefinansiert så den betaler vi for alle sammen.

For øvrig er det også grunn til å berømme brumotstander Andersen som aldri gir opp kampen mot Smørbergbrua som han mener vil forpeste lokalmiljøet hans, og som i tillegg absolutt ingen vil ha. Nå er det bare å akkedere litt til, og så faller den nye fastlandsforbindelsen ut av transportplanen og da tar det vel fort 20 år til før temaet kommer på banen igjen.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags