Kinoreklame

SPØR: Hvordan skal man som kinokunde kunne unngå å måtte sitte i salen gjennom 20 minutter med reklame og trailere, undres Baard Freberg.

SPØR: Hvordan skal man som kinokunde kunne unngå å måtte sitte i salen gjennom 20 minutter med reklame og trailere, undres Baard Freberg. Foto:

Av

For kort tid siden var jeg på Kilden kino med min familie for å se en hyggelig film.

DEL

LeserbrevPå billetten står det at forestillingen begynner klokka 18.30. Da salen mørknet, ble vi presentert massevis av reklame, ispedd diverse "trailere" for andre filmer som kommer. Dette varte ca. 20 minutter før selve filmen endelig begynte.

På hjemmesiden til reklamedistributøren for aktuelle kino står det blant annet at det forventes reklame på kino. For meg er det absolutt ikke forventet noen som helst form for reklame. Dette er påtrengende og oppleves ubehagelig.

Det er i kinoprogrammet, og heller ikke på billetten, opplyst noe som helst om all denne reklamen som pådyttes oss som kinokunder. Det er heller ikke informert om når selve filmen begynner, slik at man i det minste kan velge å vente til reklamedelen opphører. Slik det er i dag, blir det vanskelig å vente, da det ikke er noen definert pause etter reklamen. Skulle jeg vente, måtte jeg stå på utsiden av aktuelle kinosal og lyttet, for så å snike meg inn i mørket i et forsøk på finne min plass. Dette er ikke holdbart, og jeg ber Kilden kinio her i Tønsberg om sine kommentarer til hvordan de tenker å organisere disse forholdene videre.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags