Gå til sidens hovedinnhold

Farris fikk vond smak på de nye, eksklusive utelivsflaskene

Artikkelen er over 6 år gammel

Dermed måtte produktet tilbakekalles og nye forsøk på design og produksjon tok til.

LARVIK: Ringnes AS trakk tilbake den nye utelivsflasken sin fordi smaken ble vond av plasten.

Ny flaske ligger fremdeles i støpeskjeen, men Ringnes vil ikke si når den relanseres.

Ved årsskiftet lanserte Farris i Larvik en ny engangsflaske som erstatning for den tidligere prisvinnende blå glassflasken og de gamle plastflaskene. Den gamle produksjonslinjen ble demontert og man produserte opp et helt årsforbruk i løpet av åtte måneder fortalte fabrikksjef Geir Bjørshol til ØP i september i fjor.

Overgangen fra gammel til nye produksjonslinje førte til 16 færre ansatte på fabrikken, som da ble stående igjen med 24.

Plasten reagerte

Gleden over ny design og form til utelivsflasken ble imidlertid kortvarig. Fra lanseringen i februar gikk det ikke lenge før tilbakemeldingene kom tilbake. Det smakte ikke bra av utelivsmodellen.

– Det viste seg raskt at den plasten som ble benyttet, reagerte med mineralene i farrisen etter en stund og utviklet en smak som ikke tilfredsstilte våre strenge kvalitetskrav, sier kommunikasjonssjef i Ringnes, Nicolay Bruusgaard til Østlands-Posten.

Hvor store mengder de måtte tilbakekalle vil han ikke spesifisere nærmere.

Avventer ny flaske

Dermed måtte produktet tilbakekalles og nye forsøk på design og produksjon tok til.

– Det jobbes med ny utelivsflaske som vi lanserer når vi er helt sikre på at blir så bra som vi ønsker, forteller Bruusgaard.

Han vil ikke fortelle noe mer detaljert om når denne blir relansert.

Kommunikasjonssjefen ønsker å understreke at de nye butikkflaskene går godt og at de har blitt godt mottatt i markedet.

Han forteller at overgangsperioden med utelivsbransjen har vært beklagelig, men at de aller fleste kundene har vist forståelse for situasjonen.

– De aller fleste har tilbudt gjestene butikkflaskene til Farris eller Imsdal. Så lenge de vet at vi jobber med et nytt produkt opplever vi at de fleste har vist forståelse. Er det noe vi er opptatt av så er det å gi kundene det de ønsker, sier Bruusgaard.

Kommentarer til denne saken