Siste sjanse: Hvem mener du fortjener pris?

Foto:

– Poenget med prisen er å synliggjøre det gode næringslivet som er i regionen vår, har Charlotte Svendsen i Pulserende Kystperle tidligere uttalt til Tønsbergs Blad

DEL

Første året var det Bibbis Frisør som gikk til topps, og i fjor var det utleiefirmaet EDH som stakk av med seieren etter en avstemming på tb.no hvor det kom inn hele 20.000 stemmer.

STEM PÅ DIN FAVORITT NEDERST I SAKEN

– Det handler om å være en god ambassadør for Tønsberg-regionen. Det kan for eksempel være gjennom å skape nettverk i Oslo, gi til aksjoner eller støtte lokale idrettsmiljøer, sier Skjeggerød.

I år er det fem kandidater:

Murermester Dag Arne Nilsen

Firmaet til murmester Dag Arne Nilsen som bærer samme navn, har, ifølge murermesteren selv, vært en suksesshistorie siden starten for 32 år siden. Det som startet med en nyutdannet murer har i dag vokst til 58 ansatte, to avdelinger og en omsetning på over 58 millioner kroner. på toppen av det hele har bedriften til Dag Arne 58 ansatte og et sykefravær de fleste bare kan drømme om.

Auksjonen.no

I lagerlokalene står det dyre Porscher. En sprek BMW M6. En luksuriøs Audi RS4. Men de virkelige verdiene hos Auksjonen.no befinner seg et helt annet sted. Akusjonen.no har sitt utspring i Motorcompaniet som ble startet av Hans Petter Bjarøy på 1980-tallet for kjøp og salg av kapitalvarer og konkursbo. Auksjonen.no, med hovedfokus på biler, båter, maskiner og annet utstyr, ble altså skilt ut som eget selskap i 2011.

Og nå kan bedriften glede seg over å være nominert til Næringslivsprisen.

– Det er veldig gøy, og vi er ydmyke over den nominasjonen. Dette er hyggelig for alle våre 32 ansatte, for dette er noe vi har fått til sammen, sier Møller.

Næringslivets Pris

  • Tønsberg Næringsforening, Pulserende Kystperle og Tønsbergs Blad skal igjen dele ut næringslivets pris til en bedrift i Tønsberg-regionen – det vil si en bedrift fra enten Tønsberg, Færder eller Re kommuner.
  • – Poenget med prisen er å synliggjøre det gode næringslivet som er i regionen vår, har Charlotte Svendsen i Pulserende Kystperle tidligere uttalt til Tønsbergs Blad.
  • Årets nominerte er Auksjonen.no, Omega Holtan, Micasa, Meny Revetal og Murmester Dag Arne Nilsen.
  • Første året (2016) var det Bibbis Frisør som gikk til topps, og i fjor var det utleiefirmaet EDH som stakk av med seieren etter en avstemming på tb.no hvor det kom inn hele 20.000 stemmer.

Omega Holtan AS

For 15 år siden var det bilstereo og høytsvevende kiting livet hans handlet om. Nå har Ragnar for lengst landet trygt på bakken, og har de siste fire årene vært daglig leder for Omega Holtan AS. Bedriften et av Norges ledende kompetanseselskap innen elektrofaget. En stadig voksende bedrift med 33 ansatte, og med hovedkontor på Sem. Firmaet regner med en omsetting på rundt 40 millioner kroner i 2018, som blir ny rekord.

Micasa

Micasas utvikling er formidabel: Micasas utvikling er formidabel: Etter bare drøye 15 års virksomhet i eiendoms- og parkeringsbransjen har eneeier Trond Ramski samlet seg en reell formue som trolig overstiger tre milliarder kroner, om alt ble solgt i morgen. At Micasa har gjort eneeier og styreleder Trond Ramski styrtrik er ikke blant kriteriene for næringsprisen, men de tre lederne påpeker at byutvikling, å velge løsninger som er attraktive for både næringsliv og beboere, også er viktig for en by, en region.

– Årlig bruker vi 500.000-600.000 kroner i direkte bidrag til flere ulike tiltak i lokalsamfunnet, som prosjektet I jobb, Erikstad Sailing Team, DS «Kysten» og Flint Tønsberg, sier daglig leder Andreas Evensen i Micasa parkering.

Meny Revetal

I mylderet av matbutikker, er det vanskelig å skille seg ut. Men kjøpmannen tror at det er de tilsynelatende enkle tingene som gjør Meny Revetal i fjor omsatte for 176 millioner kroner. Det gjør butikken til Vestfolds tredje største dagligvare målt i omsetning. De som er større, Meny Tolvsrød og Meny Indre Havn i Sandefjord, holder til på langt mer befolkede steder.

– Det er jo stort sett de samme matvarene som andre steder, selv om vi lager en god del selv, så det handler om atmosfæren og folkene. Vi har jobbet med det i mange år, og jeg er ganske sikker på at det er de gode folkene våre som gjør forskjellen, sier Gran, som er fjerde generasjons kjøpmann i butikken.

Artikkeltags