Gå til sidens hovedinnhold

Over 1,3 millioner så finalen av Maskorama

Lørdagsunderholdningen Maskorama på NRK, hvor kjendiser har skjult seg bak overdådige kostymer, slo alle årets rekorder da nesten 1,4 millioner så finalen.

I alt 1.264.000 nordmenn satt framfor TV-skjermen på lørdag og så finalen av Maskorama. Totalt har 1.368.000 sett finalen. Det ga en markedsandel på 73,8 prosent, skriver Kampanje. Programmet ble dermed det mest sette på TV hittil år.

Det var Ulrikke Brandstorp som gikk av med seieren i det siste programmet, og som slo ut sine to gjenværende konkurrenter Markus Bailey og Herman Dahl.

– Maskorama har virkelig vist seg som en av de større seermagnetene vi har sett de siste årene. Etter en økning på seertallene hver uke, var vi spent på hvor høyt det kunne bli. Det ble årets mest sette TV-program lineært på NRK så langt, sier medieanalytiker Marcus Fredheim i NRK.

Programmets suksess har ført til at NRK har bestilt enda en sesong fra produksjonsselskapet Fremantle.

– Maskorama har åpenbart svart på et behov hos seerne våre til å få leke og ha det hyggelig sammen med andre i denne mørketida, sier eksternredaktør i NRK, Peter Wallace.

Kommentarer til denne saken

Kommentarfeltet er stengt. Det åpner igjen klokken 07:00.