Kollegene fikk en god idé – da tok det av i vaskehallen

ROSA: De ansatte på Circle K Revetal tok den helt ut under innsamlingsaksjonen.

ROSA: De ansatte på Circle K Revetal tok den helt ut under innsamlingsaksjonen. Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

Vasket for nesten 260.000 kroner: – Jeg er kjempestolt.

DEL

I hele oktober har Circle K-stasjonene i Vestfold solgt bilvask, kaffe og andre varer til inntekt for Rosa Sløyfe-aksjonen. Til sammen har fylkets stasjonskunder donert 257.991 kroner til kreftsaken, skriver de i en pressemelding.

Aller ivrigst var de på Circle K Revetal i Re kommune. Der samlet inn 46.200 kroner i år, og de ble dermed fylkets største bidragsyter til Rosa Sløyfe.

– Vi er veldig stolte på vegne av oss selv og kundene våre. Engasjementet har vært høyt hele veien. Vi spurte alle om donasjon, og givergleden var stor blant våre fantastiske kunder, sier stasjonsdriver Lene Kjønnerød, som påpeker at kampanjen er en dugnad, og ikke en konkurranse.

LES OGSÅ: 40 meter over bakken for kreftsaken

Kreativ gjeng

Kjønnerød forteller at kreativiteten og tiltaksånden har vært stor på stasjonen. I tillegg til bilvask var det mye annen moro også.

– En av mine medarbeidere, Tobias, foreslo at vi skulle lage en bøsse for dem som ønsket å donere vekslepengene sine, mens Anette organiserte forskjellige auksjoner på Facebook. I tillegg donerte vi også en dags vaffelsalg til Rosa Sløyfe, sier hun.

Etter Revetal på innsamlingstoppen fulgte Circle K Grelland E18 ved Holmestrand med 41.035 kroner, Circle K E18 Ringdalskogen utenfor Sandefjord med 27.885 kroner og Circle K Sem med 24.666 kroner. På femteplass havnet Circle K Nykirke, som samlet inn 23.320 kroner.

LES OGSÅ: Skal man kjøre bilen vekk fra bensinpumpa før man går inn på stasjonen? (+)

Stolt sjef

– Jeg er kjempestolt. Kundene våre har vist en fantastisk givervilje, og våre forhandlere og stasjonsmedarbeidere har stått på for å samle inn mest mulig penger til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K i en pressemelding.

Totalt har kjeden samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-saken over en seksårsperiode.

LES OGSÅ: Den gamle bensinstasjonen er ikke til å kjenne igjen: – Når folk kommer inn sier de bare: Wow! (+)

Artikkeltags