
FRAM OG TILBAKE: Det er 37 år siden Holmestrand-tunnelen sto klar til bruk. Nå er det mulig at den kan bli gjenåpnet. Arkivfoto
Les også
FRAM OG TILBAKE: Det er 37 år siden Holmestrand-tunnelen sto klar til bruk. Nå er det mulig at den kan bli gjenåpnet. Arkivfoto
SKREMT: Småbarnsmor Kristin Hanstad gjennomførte sitt eget eksperiment for å se hvor mye skade et batteri kan gjøre. Resultatet taler for seg selv. Foto: Privat/Skjermdump Facebook
TPMS: Tyre Pressure Monitoring System er et overvåkningssystem med sensorer som varsler om at trykket faller i dekket. Den oransje lampa lyser ofte etter et dekkskift Foto: Elisabeth Gjerde
STREIKER: Anita Simonsen ønsker seg bedre lønn, mindre ufrivillig deltid og økning av tillegg i vekteryrket. Foto: Marina Hettervik
MÅ RINGE: Minjournal.no er stengt, dermed får ikke pasienter endret timer over nett. Foto: Tom Erik Rønningen
Svein Johansen og Aviation and Survival Support på Vear går så det suser om dagen. Koronakrisen har også gitt dem nytt bein å stå på. Foto: Sindre Øen
BEDRE RUSTET: Vi som jobber med å forebygge ulykker, kriser og andre uønskede hendelser, er veldig glade for at flere nå, i kjølvannet av pandemiens første fase, virker å være bedre forberedt enn før. Foto: Glenn Røkeberg
KROKEN PÅ DØRA: Etter femten års drift er det nå slutt for Sande-firmaet Protect Vakthold & Sikkerhet AS. Alarm-leverandøren Protect Vakthold & Sikkerhet Sande AS er for ordens skyld ikke direkte berørt av konkursen. Foto: Magnus Franer-Erlingsen
HØY FART: Andreas Røger og Daniela Olaussen opplever at mange kjører langt over fartsgrensa i boligfeltet på Tjøme. Foto: Elvira Jeanett Kolsing
HÅPER PÅ GOD RESPONS: Vear-foreldrene håper så mange som mulig ønsker å bidra i natteravnprosjektet de nå setter i gang. Foto: Asbjørn Olav Lien
BEREDSKAPSTEST: I de to neste dagene kan du oppleve å se økt militær tilstedeværelse noen steder i Vestfold og Østfold. Grunnen er at Heimevernet har beredskapstester. Bildet er tatt ved en tidligere øvelse. Foto: Heimevernet
ØVELSE: Oddlaug Irene Svendsen var en av de ansatte som var med på øvelsen for første gang. Hun synes det var veldig spennende og påstod at hun ikke var nervøs.... Foto: Atle Møller
KRITISK: Overstyrmann Ulf Larsen mener evakueringsutstyret på de nyeste ferjene ikke er godt nok, særlig med tanke på at kravet bare er seks personer i besetningen på ferjer som kan ta opptil 590 passasjerer. Foto: Trude Brænne Larssen
ADGANG FORBUDT: Likevel er det ifølge Tommy Evensen flere som har trosset forbudet. Foto: Privat
ET TRYGGERE EIK: – At vi er ute gir trygghet for alle, ikke bare ungdom, sier Eiks ferske Natteravner, (f.v.) Øyvind Horgen, Ina Merete Lorgen, Tove Lindtveit og Bjørn Jordhøy. Foto: Asbjørn Olav Lien
VARSLER TVANGSMULKT: Etter en befaring tidligere i måneden besluttet Tønsberg kommune å pålegge bygningseier Starco å stanse bruken av en åpning for transport av dekk i denne bygningen. Samtidig påpeker kommunen at det Egil Stenshagen-eide bygget er tatt i bruk til noe annet enn det er gitt tillatelse til. Foto: Asbjørn Olav Lien
Foto: Henrik Hagen Solum
MAKULERTE MAPPER: Foreldre til flere barn i Gapahuken natur- og friluftsbarnehage er kritiske til hvordan ledelsen i barnehagen valgte å makulere barnas «minnemapper». Foto: Øystein Styrvold/ Illustrasjonsfoto
NYANSKAFFELSE: Daglig leder Ole Brekkenes, salgssjef Willy Eilertsen, og oppfølgingsansvarlig Geir Engely med den nye elbilen. Foto: Ferno Norden Norway AS
ALARM: Julie Nygård (41) og Otto Waale (52), begge fra Fredrikstad, ble overbevist av en dørselger til å kjøpe alarm fra App Security. Men når alarmen går er det ingen som kommer, og ingen fra selskapet svarer når de prøver å få tak i dem. Her er de hjemme hos Nygård. Det står fortsatt App Security på skiltet, men Nygård har i dag et annet, fungerende alarmsystem installert. Foto: Geir A. Carlsson
TAK: Det er langt ned for personene som sent mandag kveld ble sett klatrende rundt på taket av Brygga kino. Her er bilde av en av dem. Foto: Henrik Ulrichsen
SPRER SEG: Mobilkapring er et økende problem, med enkle tiltak kan du beskytte din egen telefon. Foto: Mia Oshiro Junge / NTB scanpix
– PLUTSELIG FORSVANT FORHJULET: Sverre mener at veimerking kan være svært farlig. Foto: Privat
Baderomsviften Silent Eco fra Flexit ble tilbakekalt av produsenten i fjor etter flere branntilløp. Foto: Flexit / NTB scanpix
Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
NATURHENDELSER:Halvparten av kommunene svarer i undersøkelsen at de har vært rammet av naturhendelser de to siste årene. Dette kan blant annet gjelder skogbrann og flom. Foto: Vestfold interkommunale brannvesen
FÆRRE FUNKSJONER: I dag ligger hovedkontoret til Nokas i Tønsberg i Træleborgodden 6, selv om kontoret i Oslo er en del større både rent operativt- og omsetningsmessig. Nå kan enda flere funksjoner flyttes fra Tønsberg til Oslo. Foto: Harald Strømnæs
FØRST UT: Maritime Sales Manager Vegar Ek Pettersen viser fram nye Tron TR30 AIR fra Jotron i Larvik. Foto: Privat
EN GRÜNDERHISTORIE: Heine Wang startet Nokas i Tønsberg 1987. Nå inntar han en ny rolle i selskapet. Foto: Nokas
Midt under den økende handelskrigen mellom USA og Kina har president Donald Trump nedlagt forbud for amerikanske selskaper mot å drive handel med telekomselskaper som administrasjonen oppfatter som en trussel. Dette rammer det kinesiske selskapet Huawei. Foto: Andy Wong / AP / NTB scanpix
SETT FRA COCKPIT: Så sterkt lyste laserlyset fra bakken i Sandefjord opp til de to pilotene som satt i cockpit og straks skulle lande på Torp. Det er reell fare for at slikt laserlys kan blende pilotene slik at de blir forstyrret i arbeidet og/eller selv får øyeskader. (Bildet er hentet fra videoen en av pilotene tok) Foto: Privat
VOKSER: Nokas AS omsatte for rundt NOK 5,1 milliarder i 2018, hvorav NOK 1,5 milliarder kom fra det svenske markedet og rundt NOK 100 millioner fra Finland. I de siste årene har de vokst og fått til flere store avtaler med blant andre Avinor og Olav Thon Gruppen. Nå er Nokas og AVARN i gang med tidenes sammenslåingsprosess i sikkerhetsbransjen. Konsernsjef Heine Wang i Nokas regner med at det vil ta rundt en måned før ledelsen kommer på plass. Foto: Nokas
Sjef Hæren, generalmajor Odin Johannessen, talte mandag 18. mars i Oslo Militære Samfund. Dette bildet er fra 2016. Foto: Terje Bendiksby / NTB scanpix
TRANGT: Selv Bastø Fosen medgir at passasjerene som skulle ut av bilene fikk det trangt. Nøtterøy-mannen Sven Egil Folvik reagerer sterkt på praksisen om bord på ferjene. Foto: Privat
Sikkerheten på norske ferger er for dårlig, mener ansatte ifølge en ny rapport. Foto: Illustrasjonsfoto: Gorm Kallestad / NTB scanpix
FYLLTE GRØFTA: Fire biler kjørte i og over brøytekantene på fylkesveien 6. februar. De er langt fra de eneste som har sklidd av veien på akkurat dette stedet i vinter. Foto: TB-tipser
VOKSER: Nokas AS omsatte for rundt NOK 5,1 milliarder i 2018, hvorav NOK 1,5 milliarder i det svenske markedet og rundt NOK 100 millioner i Finland. I de siste årene har de vokst og fått til flere store avtaler med blant andre Avinor og Olav Thon Gruppen. Nå er de også i ferd med å overta et svensk/finsk milliardselskap. Foto: Øivind Munkås
GODT SKODD: Ninni Nguyen (25) har god erfaring med piggsko enten hun skal ut å gå eller løpe. Særlig anbefaler hun den egenpiggede varianten. Hun løper 12 km tre ganger i uka og føler seg trygg på glatt underlag. Foto: Per Langevei
SPRINKLERANLEGG: Alt er klart til bygging på det som skal bli Linnomtunet, mellom Gauterødveien og Åsgårdstrandsveien i Tønsberg. Alle leilighetene er prosjektert med sprinkleranlegg. Foto: Øivind Munkås
Naboer til jernbanelinja gjennom Solvang reagerer på at Bane NOR ikke har satt opp et ordentlig gjerde mot Gamle Idretten. Nå krever de at det blir ordnet. Fra venstre: Kari Anne og Even Rosenvinge, Lars og Malin Holt. Foto: Asbjørn Olav Lien
MERK MED TUSJ: Navn og telefonnummer på kajakken kan gjøre jobben mye enklere for redningsmannskapene om uhellet er ute. Foto: Hovedredningssentralen Sør-Norge
POSITIV: Liselotte Aune Lee var kritisk til det opprinnelige forslaget om gaveprofessorat, men mener fylkesrådmannens innstilling denne gang er et stort steg i riktig retning. Foto: Privat