Gå til sidens hovedinnhold

Smidsrød legesenter: Min venting på telefon varte i 40 minutter

Leserbrev Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

Skulle bare gjøre noe så enkelt som å bestille en time hos min nye fastlege og grep for lettvinthets skyld mobiltelefonen (ca. kl. 0830) for å ringe det oppgitte telefonnummeret. Det ringte og det ringte og det gikk etter hvert litt «sport» i saken. Fem, ti og 15 minutters venting ble passert og da hadde jeg 3 ganger pr. minutt fått beskjed om at influensavaksinen ikke hadde kommet ennå, men var ventet mellom uke 40 og uke 43. Etter ytterligere noen minutters venting ble jeg litt nysgjerrig på hva som skjer der ute på Smidsrød legesenter og satte meg i bilen mens jeg lot telefonen fortsette å ringe.

Der ute fikk jeg kontakt med en hyggelig ung dame og alt så ut til å være i den skjønneste orden – bortsett fra at det tydeligvis ikke var kapasitet til å besvare telefonhenvendelser.

Les også

Ungdommer tok bilder til sosiale medier – ble politianmeldt: – Det er livsfarlig og kan få døden til følge

Legetime ble ordnet og min «telefonsamtale» som da hadde vart i mer enn 40 minutter ble avsluttet. Men da gikk det ikke lang tid før det kom en telefon fra fastlegekontoret – de hadde tydeligvis sett at det ble ringt fra mitt telefonnummer. Hvorfor kunne ikke melding om at de kunne ringe tilbake bli gitt (slik mange andre med stor pågang på telefonen har i sitt system) på et tidligere tidspunkt? Har man først telefon ble det være et krav at en oppringing blir besvart i rimelig tid.

Kommentarer til denne saken

Kommentarfeltet er stengt. Det åpner igjen klokken 07:00.