«Tjuvstartet» på storkommunen – men én ting er ikke på plass

NYE NETTSIDER: Dette er synet som møter det nå, enten du klikker deg inn på Re eller Tønsberg kommunes nettsider.

NYE NETTSIDER: Dette er synet som møter det nå, enten du klikker deg inn på Re eller Tønsberg kommunes nettsider.

Tønsberg kommunes nye nettsider er rullet ut. Men noe er ikke helt på plass.

DEL

Klikker du deg inn på Re kommunes nettsider, finnes de ikke lenger.

Nå ledes du direkte inn til de flunkende nye nettsidene til Tønsberg kommune, «Der barn ler», som er den nye storkommunens nye slagord.

De nye nettsidene har en ny og stilren design, der målet er at det skal være enkelt å finne fram til den informasjonen du trenger.

I forbindelse med omleggingen er det også mange som får nye telefonnumre i kommunen. 33 40 60 00 er kommunens sentralbordnummer.

Litt lenger saksbehandlingstid

Det er én ting som er ute av drift i forbindelse med omleggingen. Det sentrale saksbehandlingssystemet i kommunen vil være utilgjengelig i perioden 13.-31. desember, meldes det på nettsidene.

Det betyr at henvendelser til kommunen ikke blir registrert og fordelt til saksbehandler i perioden. Innsynssystemet på nett er heller ikke operativt, og det meldes om noe lengre saksbehandlingstid.

Men når vi skriver 2020 skal alle henvendelser registreres og fordeles, og det nye systemet være oppe og gå igjen, går alt etter planen.

Sliter litt med Facebook

– Det har vist seg å være litt vanskeligere enn planlagt å slå sammen Facebooksidene våre, melder Re kommune på nett.

– For at sammenslåing av sidene skal godkjennes av Facebook må vi gjøre dem mest mulig like. De neste dagene vil du derfor kanskje kunne oppleve at våre sider blant annet endrer navn, kontaktinformasjon med med. Vi håper å få slått sammen sidene så raskt som mulig!

Artikkeltags