Klovnen som promoterer hurtigmatkjeden McDonalds, dukket rett før helgen opp i  Trudvang barnehage i Sandefjord, skriver Sandefjords Blad.

Med sin karakteristiske og lett gjenkjennelige klovnekostyme, satt han godt plantet på en stubbe i barnehagens tildelte lekeområde. Noe blant annet Forbrukerrådet kan styre sin begeistring for. De liker nemlig ikke reklame rettet mot barn – les mer om det her: Jobber med reklameforbud i barnehager


Beklager glipp

Barna selv har gitt Ronald en varm velkomst, men barnehagebestyrer Gerd Karlsen kan styre sin begeistring.
Figuren er pensjonert etter å ha gjort sin tjeneste på McDonalds i Sandefjord, og barnehagen mottok den som en gave.

Den opprinnelige planen var å gi McDonalds-maskoten en real makeover før han i det hele tatt fikk sitte på sin tildelte plass innerst i kroken ved støyskjermen.

– Den skal ikke stå oppe slik som nå. Vi ser at det er en lett gjenkjennelig merkevare. Det er bare å beklage, sier bestyrer Gerd Karlsen.

LES OGSÅ: Skal det være et McBryllup?

Skal male klovnen

For alt har ikke gått helt etter planen. Klovnen skulle være et morsomt innslag i barnehagens eventyrperiode. Med flere McDonalds-logoer spredt utover drakten, var Ronald en lett gjenkjennbar figur slik han framstod på søndag.

– Det er en glipp fra vår side. Vi skulle male den helt om før vi satte den opp. Det er gjort en jobb for å fjerne logoene. Maling er allerede kjøpt inn, men på fredag var det for fuktig til å gjøre noe. Da ble klovnen stående, forklarer Karlsen.

LES OGSÅ: – Dette navnet var mest populært i fjor

Mandag forvisset hun Sandefjords Blad om at McDonalds-klovnen skulle fjernes fra lekeområdet umiddelbart.

– Det er ikke greit å ha den stående slik som den framstår nå. Klovnen skal males før den eventuelt kommer opp igjen, forsikrer hun.