Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Gåavstand til alt

Annonse fra JM

På Sem skal det bygges leiligheter for yngre voksne og eldre. Bli med "inn" og ta en titt på området som vil bli et nytt senter i Tønsberg.

Semshagen

Er du interessert, ta kontakt med salgsleder Alf Weiseth på alf.weiseth@jm.no eller telefon 934 42 524.

I august åpnet JM Norge AS salget til boligprosjektet på Semshagen. Jo tidligere ute man er, desto flere muligheter får du til å påvirke leiligheten slik du ønsker den.

Det første byggetrinnet forventes ferdig tidlig våren 2017. Leilighetene koster fra 1 995 000 og opp til 4 690 000. Størrelsene er fra 57 kvm og til 100 kvm. 4 er allerede solgt - og her finner du prospektet.

Neste visning er lørdag 19. september kl. 13 til 14. Velkommen!

Det kommer en tid hvor du kanskje tenker at det hadde vært smart å selge huset og komme seg over i en leilighet. For mange er det et valg som modnes på veien – og det fine er at en leilighet så absolutt ikke trenger å gå på bekostning av egen pensjonistdrøm. 

- For yngre en førstegangsetablering og god investering. For andre handler det bare om å skaffe seg en enklere hverdag, sier salgsleder Alf Weiseth.

Sem vokser

På Sem i Tønsberg skjer det mye spennende om dagen, og området vil utvikles til å bli et nytt sentrum for landets eldste by. Flott er det å nærmest kunne spasere med tøflene på fra leiligheten og ned til butikken for å kjøpe ferske aviser og brød. Til busstoppet er det hundre meter, og det går buss hver halvtime.

- Jeg skal flytte inn i Semshagen om halvannet års tid etter å ha bodd i enebolig i femti år. Og da skal jeg opp i femte etasje her, sier fremtidig Sem-beboer Harald Skretteberg og peker oppover.
- Med utsikt inn til Slottsfjellet. Det ser jeg veldig frem til, sier han.

I 2017 skal det første bygget stå klart i Semshagen. Den gamle bygningen skal rives. Området kan friste med sol og shopping i sentrale omgivelser fra morgen til kveld innrammet i landlige og koselige omgivelser. Landskapsarkitekten har lagt stor vekt på hagen, i tillegg til en fantastisk utsikt mot Slottsfjellet.

Beboere får ”hagegate”

- Vi har prioritert hageanlegget som vil ligge som et tun mellom blokkene. Det blir en ”hagegate” som alle vil gå gjennom og inn til sitt inngangsparti, forklarer salgsleder Alf Weiseth. De 52 leilighetene som er planlagt vil selges ”nøkkelklare”, her er det som sagt bare å flytte rett inn.

Sjekk ut de flotte bildene fra boligprosjektet Semshagen her!

Like i nærheten finnes du også Jarlsberg Blomster hvor Ludmila har solgt fargerike blomster i hele fjorten år.

- Nå begynner det å bli bra på Sem! Med alle leilighetene som kommer bak her, og så skal vi få miljøgate. Flere mennesker betyr mye for området, sier hun og smiler hjertelig.

Redaksjonen i Tønsbergs Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet