Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Helt konge på Kongstunet

Annonse fra Block Watne

Flere tønsbergensere ønsker å flytte inn i noe splitter nytt. På dette attraktive området på Sem får du flotte boliger for folk flest.

Dette legges ut for salg torsdag 22. oktober kl. 17.30 på Block Watnes kontor i Åshaugveien 12 på Sem:

Leiligheter på trinn 7

Lettstelte og praktiske treromsleiligheter i grønne og sentrale omgivelser. Leilighetene ligger i toetasjes trehus, får å gå i ett med de øvrige boenhetene rundt. Her får du to fine solplasser i én, på balkongen oppe og markterrassen.

Rekkehus på trinn 6

Praktiske og moderne rekkehus med carport og hage. Nyt morgenkaffen på den romslige frokostbalkongen. bedre start på dagen får du ikke!

Eneboliger på trinn 3

Romslige familieboliger med terrasse, balkong, hage og dobbelt carport. Disse store eneboligene er plassert innerst på feltet, i en blindvei. Trygt og godt, særlig for de aller minste.

NB! Ved salgsstart har OBOS-medlemmer fortrinnrett til boligene. Frist for å melde fortrinnsrett er onsdag 21. oktober kl. 12. Send e-post til Pernille og si at du ønsker å melde fortrinnsrett til de nye leilighetene på Kongstunet. Les mer om fortrinnsrett for OBOS-medlemmer.

22. oktober legges det ut splitter nye byggetrinn på Kongstunet - følg med her!

Tønsbergenserne får stadig øynene opp for området på Sem! Det er her den store utviklingen i Tønsberg skjer og kommunen har lagt til rette for utvikling av Sem som et lokalt sentrum, i tillegg til en splitter ny og flott miljøgate med opplyst og bredere gangfelt. De mange eldre boligene på Sem gjør at de nye prosjektene er attraktive - i en hektisk hverdag hvor man setter pris på å kunne nyte sola og slappe av i naturlige omgivelser.

- Noe for alle

- På Kongstunet blir det en bomiks av barnefamilier, førstegangsetablerte og godt voksne. Her er det noe for alle, og vi har vektlagt at uteområder med gress og lekeplass skulle være fint og ferdig før førstemann flyttet inn, forteller salgsansvarlig Pernille Strøm.

Foreløpig er 12 av 62 boenheter solgt, og det er mange godbiter igjen. Alt ifra leiligheter på rundt 70-80 kvadratmeter og til tomannsboliger og store eneboliger på hele 220 kvm. I nærheten har du alt du måtte trenge av kollektivtransport, butikker, skole og barnehage. Det er også bare to minutter til Sem sentrum med bilen, og kun åtte kilometer til togstasjonen for pendlere. I tillegg finnes det et godt kultur- og idrettstilbud og flotte turområder.

Solrikt og sentralt

Det finnes vel knapt noen som er mer glad i å sole seg enn nordmenn - og det er inget unntak i Vestfold. Ettersom vi stadig blir mer kresne på hva vi investerer pengene våre i, er det vektlagt flotte uteområder på Kongstunet hvor alle boligene har solrike terrasser.

- Noe av det beboerne er mest fornøyde med, er nettopp planløsningen, forteller Pernille Strøm, som har fulgt prosjektet fra A til Å.

Fordelen med en "nøkkelklar" bolig:

* Du betaler kun 2,5 % dokumentavgift av tomteverdien – ikke av hele kjøpesummen som ved kjøp av brukt bolig.
* Ingen budrunder som øker prisen på boligen.
* Du trenger ikke å tenke på utgifter til oppussing på mange år.
* Nye boliger er underlagt strenge krav til isolasjon og varmegjenvinning etter de nyeste byggeforskrifter. Dette betyr energieffektive boliger som medfører lave kostnader til oppvarming.
* Du har inntil fem års reklamasjonsrett på boligen.
* Vi gir deg en god og tidsriktig – og ikke minst ny – bolig med gjennomtenkte løsninger og gjennomgående høy kvalitet.

Redaksjonen i Tønsbergs Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet