Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Livet smiler - igjen!

Annonse fra Kilen Tannlege

Med trykknapproteser har de spreke pensjonistene Ingeborg Nygård (78) og Magne Sande (snart 84) fått tilbake smilet og livskvaliteten.

Kilentannlegen
Reidar Fjeldheim

* Smileeksperter 

* Narkosetannlege 

* Kroner på ett besøk

* Implantatspesialister

* Usynlig regulering 

Adresse: Hegnasletta 5, Sandefjord

Åpningstider mandag til fredag: 08.00-16.00.

Telefon: 33 46 80 00

Les mer om privatpraksisen på hjemmesiden!

"Vi gir deg smilet du har drømt om", lyder slagordet til denne private tannlegepraksisen i Sandefjord. Det første som møter oss er alt annet enn et sterilt og kaldt venteværelse. Den mørke lillafargen på veggene legger en varm ramme rundt det hele. Her lukter det deilig fra duftlyset som brenner, det er blomster, spamusikk og tøfler i lilla, hvitt og limegrønt.

Godt til rette i sofaen sitter Ingeborg Nygård (78). Venterommet har hun blitt godt kjent med, og den spreke pensjonisten møter oss med et stort smil. Nå er det ett år siden hun fikk en trykknapprotese.

- Først trodde Reidar at han ikke kunne hjelpe meg, men det kunne han. Hverdagen har blitt mye bedre, sier Ingeborg og legger til: - Jeg trenger ikke å være redd for å smile, le og vise tenner. Det har blitt helt annerledes.

Enkelt inngrep

For det er ikke mer som skal til: To implantater og trykknapper gir nemlig meget stabile og velfungerende proteser. Dette er gullstandarden for tapte tenner og dårlige fungerende proteser i underkjeven, ifølge tannlege Reidar Fjeldheim. Han guider oss steg for steg - digitalt - gjennom prosessen Ingeborg har vært igjennom. Det har definitivt skjedd en enorm utvikling hva gjelder tannlegeutstyr med avanserte dataprogrammer og 3D-røntgen.

- Dette er et relativ enkelt inngrep som endrer livet til dem det gjelder. Det handler om å få en økning i livskvalitet, om så bare det handler om å tygge en brødskive, forteller han. 

Nå får stadig flere av pasientene hans øynene opp for denne behandlingen. - Etter rundt tretti minutter har jeg satt inn to implantater, cirka der hjørnetennene har pleid å stå. På toppen av implantatene setter man på trykknapper, forklarer Reidar og fortsetter: - Neste steg er å lage en protese som er et motstående stykke til disse trykknappene. Dermed får vi en protese som klikkes på plass og som sitter veldig godt. Du hører klikket!, forsikrer han.

Hyggelige tilbakemeldinger skorter det heller ikke på. - Det er veldig rørende når folk forteller at behandlingen har endret livet deres. En av de hyggeligste tilbakemeldingene jeg har fått, er en dame som kunne begynne på kor igjen, forteller Reidar. 

Kan spise peanøtter

En av dem som er glad for å kunne tygge skikkelig, er Magne Sande (snart 84). Han kommer mer enn gjerne innom tannlegekontoret - også når han ikke har time. Pensjonisten hadde dårlige tenner i underkjeven - og en dag så han annonsen om "trykknappsystemet" til Kilentannlegen. 

- Først grudde jeg meg litt, men jeg har ikke angret. Implantatet fungerer som en bro. Nå kan jeg spise hva jeg vil - også peanøtter, sier Magne, før han legger til: - Det føles helt utrolig! Jeg har ikke hatt noen ubehageligheter.

Og noen tannlegeskrekk har i alle fall ikke denne morsomme pensjonisten, der han forteller om de gangene han har fått nye timer: - Søren, er det så lang tid til jeg skal dit neste gang? sier Magne og smiler lurt.

Visste du at det er svært gode refusjonsordninger til dem som kvalifiserer til denne behandlingen? Faktisk kun noen få tusenlapper i mellomlegg i egenandel. - Når det gjelder implantatbehandling, er det kanskje den beste refusjonsordningen som finnes, understreker Reidar Fjeldheim. 

Ta kontakt med Kilentannlegen allerede i dag om du lurer på om du kan få slike tannimplantater!



Innholdsmarkedsføring: Dette innholdet er ikke produsert av redaksjonen, men er betalt av annonsør.

Redaksjonen i Tønsbergs Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet