Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Endelig nye rekkehus på Nøtterøy

Annonse fra Block Watne

Det aller siste byggetrinnet på Tømmerholtåsen inneholder en skikkelig godbit: Rekkehus til under 3 millioner!

De første husene fra Block Watne på Tømmerholtåsen kom i 2002. Nå starter det aller siste byggetrinnet, med en hustype som det ikke finnes maken til på den sørvestre delen av Nøtterøy: Rekkehus. Salgskonsulent Pernille Strøm har gledet seg lenge til å kunngjøre den unike muligheten.


- At man kan få et splitter nytt hus til under 3 millioner kroner på Nøtterøy er smått utrolig

Pernille Strøm, Salgskonsulent Block Watne

Perfeksjonert planløsning

Totalt skal det opp åtte rekkehus, alle med en størrelse på 112 kvm (BRA). Block Watne har 70 års erfaring med å utnytte hver minste kvadratmeter, noe som i aller høyeste grad gjør seg gjeldende i de splitter nye rekkehusene: 

- Planløsningen i disse husene er svært effektive, moderne og gjennomtenkt. Vi har veldig god erfaring med denne hustypen fra andre byggeprosjekter og de er veldig populære, sier Pernille. 

Hvert hus består av to etasjer med åpne rom og god plass til å røre seg. 1. etasje inneholder et stort soverom, to boder, et bad og en carport. I andre etasje finner vi en åpen kjøkkenløsning med stue, samt bad og to soverom. 

Morgensolen kan nytes på balkongen til hovedsoverommet, mens markterrassen og hagen på motsatt side av huset er perfekt for late sommerdager. 

Mer informasjon?

Vil du vite mer? Ta kontakt her! 

Passer alle livssituasjoner

Noe av det som gjør rekkehusprosjektet på Tømmerholtåsen så bra, er at det passer mennesker i alle aldre og livssituasjoner. Huset blir ikke for stort for par uten barn, men heller ikke for lite for en småbarnsfamilie. 

- I tillegg til at husene passer for mange, vil også nabolaget falle i smak for de fleste, sier Pernille. 

Her bor både pensjonister og småbarnsfamilier, og det er under en kilometer å gå til både skole og barnehage. 

Pernille har også et trumfkort som uansett treffer: Alt er nytt, her kan det flyttes rett inn, og planer for oppussing kan vente i mange, mange år. 

Redaksjonen i Tønsbergs Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet