Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Romantikken blomstrer på bryllupsreisen

Annonse fra Berg-Hansen Reisebyrå

Dere har akkurat sagt ja til hverandre, og lovet å dele resten av livet sammen. Hvilken bedre måte å starte hverdagen sammen enn med en unik og romantisk bryllupsreise?

Adresse
Anton Jenssens gate 2, 3125 Tønsberg

Åpningstider
Mandag – fredag: 08:00 - 17:00


Berg-Hansen Reisebyrå hjelper dere med å finne det perfekte reisemål som oppfyller drømmen om avslapning og romantikk. 

Tone og Solveig har årevis med erfaring på salg av feriereiser i inn- og utland. 

Vi hjelper dere med å finne reisemålet og turen som passer best for dere, enten dere ønsker en eksotisk reise, storby eller cruise.

Frister det med lekre, kritthvite strender, turkisblått hav, solnedganger og palmesus? Hvor dere kan vandre hånd i hånd inn i solnedgangen og dagene består av late dager på stranden.

Maldivene, Seychellene og Mauritius. Alle tre er et yndet reisemål for en bryllupsreise. Paradisøyer med en herlig bris av romantisk stemning over seg, vakre strender og krystallklart hav. 

Mange av hotellene har også egne bryllupsrabatter og en overraskelse til de nygifte. 

Hva med å seile inn i solnedgangen med et av våre mange cruise?
Hurtigruten tar dere langs Norges vakre kystlinje, med stopp underveis.
Middelhavet lokker og forfører, med stopp i byer som Venezia, Barcelona, Roma og Genova.
I Karibien kan dere kombinere cruise med besøk på Cuba, landet hvor tiden har stått stille. 

De aller fleste forbinder bryllupsreise til USA med Hawaii, men det enorme landet har mye mer enn vakre sol og bad i øyparadiset. 

Lei bil og kjør langs Vestkysten, hvor dere kombinerer storbyer som Los Angeles og San Francisco med trivelige småbyer og vingårder. 

Solskinnsstaten Florida leverer alltid, og her kombineres aktiviteter med late dager på stranden. 

Berg-Hansen tilbyr også Reisegavekort, som er en utmerket gave til brudeparet på den store dagen. Familie og venner kan også samle inn penger og gi et Spleis & Reis- gavekort.

Gavekort kan benyttes på alle typer reiser, og du velger summen selv.

La romantikken blomstre – enten dere er på Maldivene, på cruise eller på bilferie i USA! 

Berg-Hansen Reisebyrå

• Vi i Berg-Hansen jobber for å gjøre reisehverdagen enklere og mer effektiv for våre kunder.

• Som kunde i Berg-Hansen reiser du ikke alene. 24 timer i døgnet vil du ha oss tilgjengelig for bestilling, spørsmål og endringer ved reisen.

• Dersom noe uforutsett skulle oppstå hjelper vi deg med å finne alternative løsninger.

• Det er lønnsomt for en bedrift å inngå en reisebyråavtale med Berg-Hansen. Vi bidrar til reduserte reisekostnader, har gode leverandøravtaler og kvalitetssikrer alle våre leverandører.

• Berg-Hansen har løsninger for alt fra små til store kunder.

• Vi har produkter tilpasset jobbreiser, møter, kurs, konferanser og firmaturer.

• I tillegg har vi privatreiser, hvor vi selger alt fra charterferier til storby og langreiser.  

Redaksjonen i Tønsbergs Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet