Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Fra brudeundertøy til bunad

Annonse fra Vestfold Stua AS

Skal du i bryllup og lurer på hva du skal ha på deg? Det er ett plagg som aldri slår feil: Bunaden!

Adresse
Fayesgate 7, 3110 Tønsberg

Åpningstider
Mandag – fredag: 10:00 – 16:30
Lørdag: 10:00 - 15:00

Den broderte Vestfoldbunaden ble designet av Petrine Segerbrandt før første verdenskrig.
Hun benyttet blåfargen fra tekstiler som ble funnet under utgraving av Osebergskipet. Mønsteret til Vestfoldrosen på vesken er funnet på gamle tekstiler her i Vestfold.

Er du i tvil om hvilke antrekk du skal velge som gjest på bryllupsdagen, så velg bunad. Spesielt i galla er bunad veldig fint.

Vestfold Stua AS ble etablert i 1969 da vi kjøpte den broderte Vestfoldbunaden som Segerbrandt designet fra hennes datter. Vi ble bedt om å ivareta morens bunad, og samtidig føre denne tradisjonen videre.
49 år senere har vi fortsatt ansvaret for den vakre bunaden. 

Ved siden av den blå stakken, lages bunaden i sort og offwhite.

Etter hvert er varesammensetningen supplert med dameklær fra innerst til ytterst. 

Vestfold Stua er en nisje- butikk som satser på kvalitet i alle ledd. 

Vi har som motto om å hjelpe kunden med å finne klær, undertøy og badetøy som hun blir fornøyd med.

Hos oss finner den kommende bruden flott undertøy til den store dagen og badetøy til bryllupsreisen.

Oleana har produkter – med design bygget på tradisjon og kvalitet. Oleana benytter rene naturmaterialer i ull og silke. Klær fra Oleana brukes til fest og fritid.

Er du i tvil om hvilket antrekk du skal velge: BUNAD! 

Vestfold Stua

• Vestfold Stua AS ble etablert i 1969 da vi kjøpte den broderte Vestfoldbunaden, også kalt Segerbrandt- bunaden, som fortsatt blir ivaretatt av oss.

• Vi er en nisje- butikk som satser på kvalitet i alle ledd.

• Vareutvalget omfatter broderier og brukskunst og dameklær fra innerst til ytterst.

• Vårt motto er å hjelpe kunden med å finne klær, undertøy og badetøy som hun blir fornøyd med. 

Redaksjonen i Tønsbergs Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet