Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Her får du total trygghet når du kjøper bil

Annonse fra City Bil AS

Med 30 års erfaring kan du være sikker på at City Bil i Tønsberg gir deg en god opplevelse, fra ekspertiseråd, til et nyttig bilkjøp og på veien videre.

City Bil AS har historie som bilforhandler tilbake til 1988. I dag er de forhandler av flere gode merker; Mitsubishi, Kia, Renault og Dacia. Virksomheten omfatter salgsavdeling for nye og brukte biler, mekanisk verksted, oppretterverksted, delelager og administrasjon. Du finner et av markedets bredeste og sterkeste bilsortiment. 

Adresse: 

Malergaten 1 
3117 Tønsberg

City Bil har vært en kjent lokal bilaktør i flere tiår, og med lidenskap for biler og moderne utvikling har de blant annet blitt den største forhandleren av Kia i Vestfold. Som kunde hos den glade bilgjengen får du ikke bare nøklene i hånden for å kjøre av gårde, men en total opplevelse av trygghet i førersetet året rundt.

–Vi liker å si at vi tilbyr en totalpakke, bestående av alt fra dekkhotell, kjøp og finansiering, lån, leasing, verksted, delelager og bilpleie, forteller Jørn Kjønnerød, salgssjef i City Bil.

Kjønnerød har selv jobbet med bil i snart 40 år, og vet også hvor viktig det er for kunden å bli hyggelig mottatt av ham og kollegaene i Malergaten i Tønsberg. Det er en positiv og sosial gjeng med stor kompetanse på de forskjellige områdene, som vil kundene kun det beste.

—Her skal du få svar på det du lurer på, du vil få en grundig gjennomgang på bil, få med deg tilbud og helst en bil, ler han. 

Den beste bilgarantien i Norge

Og om du får med deg en Kia hjem kan du kjøre med den beste bilgarantien, som gjelder i 7 år og for 150.000 km. Det er to år bedre garanti enn vanlige avtaler, og gjelder for alle Kia-modeller som selges hos City Bil, med forbehold om at du holder service og vedlikehold.

—Mange har erfart ved tidligere bilhold at det har dukket opp uante bilutgifter på vedlikehold av bil og da blir Kias garanti et trygt og forutsigbart bilhold.

Kjønnerød forteller videre at et normalt eierforhold på en ny bil ligger på mellom 2-4 år, før man velger å bytte den ut. Med den gode avtalen kan du selge din brukte Kia med fortsatt 3 års garanti, som gjør den mer attraktiv på bruktmarkedet. 

—På den måten selger vi en total trygghet for kunden.

Finn din optimale Kia-modell her 

Salgssjef Jørn Kjønnerød har jobbet med bil i snart 40 år. Han vet hvor viktig det er å ta vare på kundene både med god bilinformasjon og et smil på lur. (Foto: Siw M.Myhre)

Her skal du få svar på det du lurer på, du vil få en grundig gjennomgang på bil, få med deg tilbud og helst en bil

Jørn Kjønnerød, salgssjef City Bil

Kia Niro EV - lanseres i desember

—Vi er heldige som får selge bilmerker som er så oppdaterte som de er på både el-biler, hybridbiler og plug-in hybrid, sier Kjønnerød.

Ut i fra myndighetenes langtidsplaner skal nemlig bilene på veiene innen 2025 stort sett bestå av el-biler, og Kia ligger langt fremme på dette feltet. I desember lanseres blant annet Kia Niro EV.

—Den har en lang rekkevidde i forhold til de tidligere modellene og kan kjøre så langt som 48,5 mil. Den har fått god respons og cirka 8000 biler er allerede reservert i Norge, hvor mellom 100 og 150 er blitt reservert hos oss i Tønsberg.

Kia Niro har fått god omtale for den romslige kupéen, og denne bilen har fått mye av de finessene som bare større og dyrere biler hadde tidligere.

—For 350.000 får du all den nye teknologien, som hever både sikkerheten og brukervennligheten. 

Se aktuelle tilbud og kampanjer hos City Bil 

Et bredt spekter av miljøvennlige biler

Det er liten tvil om at el-biler har blitt den store trenden, også for folk i Vestfold, og det er spesielt mellomklassen som er størst. Noen ønsker seg også større biler, og her finnes det fine alternativ for den moderne bilisten, som Kia Optima, som er en ladbar hybrid.

Kia som merke har et bredt spekter av miljøvennlige biler, som el-bil, hybrid, plug-in hybrid og den nyeste dieselteknologien med AdBlue.

—De fleste Kia-modeller har en størrelse som passer godt inn i bylivet her i Vestfold. Og nå har vi en kampanje på Kia Soul EV med 3 års fri service.

Kjønnerød informerer videre at ved kjøp av Kia ut året leveres vinterhjul gratis med.

—Vi er en total leverandør og vi ligger sentralt på Kilen-området med gode parkeringsmuligheter. Velkommen skal du være!

El-bil har blitt trenden for mange. Nå har City Bil en kampanje på Kia Soul EV med 3 års fri service. (Foto: Siw M. Myhre)
Redaksjonen i Tønsbergs Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet