Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Dette er noe helt nytt på boligmarkedet i Tønsberg

Annonse fra Pilares

Arkitekturen og beliggenheten var utslagsgivende da Roger og Rozeta A. Kvalnes slo til og kjøpte hjørneleiligheten i femte etasje i Havegaten på Kaldnes.

- Det som skiller Havegaten fra de fleste nye boligprosjekter i Tønsberg er først og fremst den spennende arkitekturen. I tillegg fremstår prosjektet åpnere og friere enn mange andre. Vi kan nesten ikke vente med å flytte inn, sier Roger.

Rozeta og Roger Kvalnes kan nesten ikke vente med å flytte inn i sin nye leilighet i Havegaten på Kaldnes. Paret falt spesielt for arkitekturen i det nye leilighetsprosjektet, som de mener bør være til inspirasjon for flere utbyggere i Tønsberg.

Før innflytting neste år smører paret seg med tålmodighet mens de gleder seg til et nytt og enklere liv i en splitter ny bolig. Her får de parkeringsplass i kjelleren, tøffelavstand til butikken, fem minutter til restaurantene på Brygga og like kort vei til fuglekvitter og treningsmuligheter i vakker natur.

- Vi ser frem til joggeturer i Teieskogen og rusleturer til byen. Her får vi kort avstand til alt vi trenger, sier Rozeta.

LES MER OM HAVEGATEN PÅ PROSJEKTETS HJEMMESIDE

Høy kvalitet

Paret bor i dag i enebolig på Husøysund og hadde i utgangspunktet ingen flytteplaner. Det endret seg på et blunk da de fikk se de første tegningene av det nye leilighetsprosjektet på Kaldnes.

Havegaten lignet rett og slett ikke på noe de hadde sett før.

- Her har man lykkes utrolig godt med å kombinere nåtidens trender og kvaliteter med klassiske elementer. Kvalitetene i prosjektet er veldig bra, både når det gjelder materialvalg og produkter, sier Rozeta.

Leilighetene i Havegaten får blant annet store fliser på bad, enstavs eikeparkett på gulv, integrerte hvitevarer fra Siemens og kvalitetskjøkken fra Sigdal.

SE OVERSIKT OVER LEDIGE LEILIGHETER HER

Man har lykkes utrolig godt med å kombinere nåtidens trender og kvaliteter i leilighetene

Om Havegaten

• Boligprosjekt på Kaldnes i Tønsberg

• Moderne leiligheter – klassisk arkitektur

• 55 leiligheter – 1 til 3 soverom

• 39 til 140 kvadratmeter

• Priser fra 2.390.000 kroner

• Kvalitetskjøkken fra Sigdal og hvitevarer fra Siemens

• Store fliser på bad og 1-stavs eikeparkett i alle oppholdsrom

• Vakker hage og store takterrasser

• Heis til p-kjeller, tilrettelagt for elbillading

• Mulighet for hems i toppetasjen

• Fem minutter å gå til Brygga i Tønsberg

• Fem minutter å gå til stiene i Teieskogen

Klassisk silhuett

Leilighetsprosjektet består av flere bygningsdeler, alle med saltak og fasadematerialer av ulik farge og tekstur. Dette bidrar til å gjenskape den kjente og klassiske bryggesilhuetten i Tønsberg.

- Havegaten ligger i overgangen mellom tett leilighetsbebyggelse på Kaldnes og småhusbebyggelsen i åssiden. Dette har vært med på å forme bygget, forteller arkitekt Mikkel Stagis i Ola Roald Arkitekter,

Han mener spillet i fasaden bidrar til å skape en særegen identitet for hver enkelt del av bygget, og dermed en sterkere tilhørighet for beboerne.

ØNSKER DU MER INFORMASJON? MELD DIN INTERESSE HER

Et nabolag for alle

De 55 leilighetene i prosjektet varierer fra 39 til 140 kvadratmeter i størrelse og har fra ett til tre soverom. Alle leilighetene får romslige hverdagsrom, stor takhøyde og flotte solforhold.

- Det er lagt stor vekt på en variert leilighetssammensetning, slik at man får et nabolag for alle, med ulike aldersgrupper og familiesituasjoner, sier arkitekten.

Bebyggelsens plassering sørger for at uteoppholdsarealene blir skjermet. I bakgården vil det bli opparbeidet en flott hage med en kombinasjon av blomsterbed, trær, vannspeil og lekeplass.

- Det vil også etableres store felles takterrasser, som vil bli flotte oaser i byen med utsyn mot Kanalen og sentrum, sier Stagis.

SE PRISLISTE, BOLIGVELGER OG MER INFO PÅ HAVEGATENS HJEMMESIDE

Eksempel til etterfølgelse

Roger og Rozeta mener utbygger og arkitekt har lykkes med å tilby noe helt nytt på boligmarkedet i Tønsberg, og håper arkitekturen i Havegaten kan inspirere flere til å trekke tradisjonelle elementer inn i moderne prosjekter.

- Man har lykkes utrolig godt med å kombinere nåtidens trender og kvaliteter i leilighetene, som luftige rom og store overflater, med klassiske elementer i de utvendige fasadene, sier Rozeta.

KLIKK HER – LAST NED PROSPEKT FOR HAVEGATEN

Ønsker du mer informasjon om Havegaten? Ta kontakt med en av våre meglere hos Privatmegleren Tønsberg:

Kenneth Doksheim, tlf: 912 41 500

Monita Wrangsund, tlf: 922 49 295

Redaksjonen i Tønsbergs Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet