Ga Jotun råd når den globale malingsprodusenten lanserer nytt produkt

VANT: Elevene Helene S. Bakke (foran fra venstre), Emma Schanche, Emma Kiland, Albert Tveiten og Sebastian N. Heibø ga Jotun de beste rådene. Bak fra venstre Ingrid Skjold Skaugerud og Nina Molteberg i Ungt Entreprenørskap og Jotuns Camilla Hem Holdhus.

VANT: Elevene Helene S. Bakke (foran fra venstre), Emma Schanche, Emma Kiland, Albert Tveiten og Sebastian N. Heibø ga Jotun de beste rådene. Bak fra venstre Ingrid Skjold Skaugerud og Nina Molteberg i Ungt Entreprenørskap og Jotuns Camilla Hem Holdhus. Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

Jotun åpnet dørene for 52 elever – og fikk gode råd om lansering av sin Lady Pure Color-maling som takk for hjelpen.

DEL

(Vestviken 24) – Det er kjempespennende å få bruke det vi lærer på skolen i praksis, sier Helene S. Bakke, VG3-elev på studiespesialisering ved Sandefjord videregående skole.

Sammen med Sebastian N. Heibø, Emma Schanche, Albert Tveiten og Emma Kiland var hun på gruppa juryen kåret til vinnere.

Alle elevene som besøkte Jotuns anlegg på Vindal i Sandefjord torsdag har marketing og entreprenørskap som fag.

Det er for øvrig første gang Ungt Entreprenørskap Vestfold arrangerer en slik innovasjonscamp.

LES FLERE SAKER FRA VESTVIKEN24.NO

Pengepremier

Dagen startet med at elevene fikk oppgaven: Å lansere Jotuns nye produkt Lady Pure Color.

Gjennom dagen jobbet elevene i åtte grupper, før elevenes lanseringsplaner ble presentert på slutten av dagen.

I juryen satt Jotuns egne eksperter, innovasjonssjef Camilla Hem Holdhus og digitalsjef Tanja Horntvedt, begge fra Jotun Dekorativ Skandinavia, og kommunikasjonssjef for Jotun-konsernet Åsne Vittersø Kvamme.

Juryen overrakte pengepremier til gruppene som kom på første, andre og tredjeplass. Vinnergruppa fikk 1.000 kroner.

LES OGSÅ: Prispenger til Marianne og Caroline for spennende teknologiideer

Youtube-serie

Vestfolds største private bedrift fikk mange gode og spennende råd fra VG3-elevene.

Markedsføring via sosiale medier, som Facebook, Instagram og Snapchat, annonsekampanjer i interiørmagasiner, konkurranse om å male en vegg så raskt som mulig og opprettelse av en nettbutikk for å selge malingen.

Elevene foreslo også bruk av bloggere, egne TV-programmer, en Youtube-serie med eksperter og kjendiser, en turnétrailer med malte visningsrom, en egen maleuke, personlig veiledning ved kjøp og et arrangement kalt damenes aften.

LES OGSÅ: Komplett Group femte beste innovatør i Norge

58.000 kroner i året

Målgruppen for lanseringen av Jotun Pure Color ble utpekt til å være kvinner fra 30 til 45 år, fordi disse ofte er pådriverne for oppussingsprosjekter hjemme.

En av gruppene hadde også tallfestet markedet. Bare i Norge er 900.000 husstander potensielle kjøpere. I fjor brukte disse i snitt 58.000 kroner på oppussing.

Jotun viste også elevene sin egen fasit. En omfattende lanseringskampanje inneholder blant annet en musikkvideo med artisten Emma  Jensen.

Reklamefilmen er laget med basis i tre intimkonserter i en leilighet, malt om tre ganger med tre ulike stiler.

LES OGSÅ: Kan vinne byggenæringens innovasjonspris

Artikkeltags