Bibbi kunne juble for næringslivspris

TIL TOPPS: Bibbis Frisør vant «Næringslivsprisen Puls». F.v.: Charlotte Svendsen (Pulserende Kystperle), Sunniva Nerhus, Janne Kristina Kjær Halvorsen, Tine J. Engø og Linn-Elisabeth H. Hagen (alle Bibbis Frisør) og Heidi Skjeggerød (Tønsberg næringsforening).

TIL TOPPS: Bibbis Frisør vant «Næringslivsprisen Puls». F.v.: Charlotte Svendsen (Pulserende Kystperle), Sunniva Nerhus, Janne Kristina Kjær Halvorsen, Tine J. Engø og Linn-Elisabeth H. Hagen (alle Bibbis Frisør) og Heidi Skjeggerød (Tønsberg næringsforening). Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Bibbis Frisør fikk hele 40 prosent av stemmene og stakk av med «Næringslivsprisen Puls».

DEL

(Vestviken 24) Det har gått mange år siden Bibbi Engø startet opp frisørsalong hjemme i Årøysund. I dag har Bibbis Frisør 40 ansatte fordelt på fire avdelinger i Vestfold, og neste år feirer bedriften 40 år.

Torsdag ble Bibbis tildelt «Næringslivsprisen Puls» på julebordet til Tønsberg næringsforening på Paparazzi, og det var en svært overrasket Bibbi Engø som mottok prisen.

– Dette hadde jeg aldri forventet. Jeg så på alle de fem nominerte som verdige vinnere, sier Bibbi.

– Dette gir en veldig stolthet til det vi jobber med. Vi jobber beinhardt for å få med hele organisasjonen. Vi kan ikke trykke på en knapp – vi må gjøre jobben selv.

LES FLERE SAKER FRA VESTVIKEN24.NO

Tar inn mange lærlinger

Bibbis Frisør ble nominert blant annet fordi de i en årrekke har vært svært opptatt av å ta inn lærlinger. I 2012 kåret NHO Bibbis Frisør til den beste opplæringsbedriften i Norge. Tre av de fire daglige lederne har en gang startet som lærling i salongen.

Bibbi har utviklet et eget opplæringssystem som gjør at lærlingene vet hva de skal gjennom et halvt år før de starter i bedriften, og har utdannet elleve instruktører som veileder og hjelper lærlingene.

Les også: Hos Bibbis er trivsel viktigere enn penger – derfor går det så det suser (+)

Nesten 19.000 stemmer

Bibbis Frisør stakk av med prisen i kamp mot fire andre nominerte: WK Entreprenør, Nortura, Bogart og Foynhagen. Vinneren har blitt kåret ved hjelp av en avstemming på tb.no, hvor hele 18.940 stemmer har kommet inn, og vinneren mottok hele 40 prosent av stemmene.

Bedriften har vært aktiv, blant annet på Facebook, i sankingen av stemmer til konkurransen.

– Vi har vært aktive på sosiale medier og snakket med kundene våre, men vi har ikke gjort noe mer enn det, sier Bibbi.

Ny pris

Tønsberg næringsforening og Pulserende Kystperle AS står bak prisen. Den deles ut til en bedrift i Tønsberg-regionen (Nøtterøy, Tjøme, Tønsberg og Re) som skaper et godt omdømme for regionen, tar samfunnsansvar og skaper stolthet i sin bransje. Dette er første gang prisen deles ut.

– Vi skulle gjerne hatt enda flere nominerte, for det er mange i byen som hadde fortjent anerkjennelse. Men tilbakemeldingene på prisen har vært bra, og heiakulturen er noe folk setter pris på, sier Charlotte Svendsen, daglig leder i Pulserende Kystperle.

Artikkeltags